A Trio Inceptiont 2010-ben alapította három fiatal művész. A gyermekkori barátok egy róluk készült kép révén jöttek rá, hogy bár szeretnének, mégsem tudnak hárman együtt zenélni. Az ok egészen egyszerű: bár a zongora, kürt és cselló olyan hangszerek, melyeket előszeretettel párosítottak, a zenetörténet azonban nem kedvez nekik e hangszerek triós változatára írt darabokkal. Ezért felkértek fiatal, tehetséges zeneszerzőket, hogy írjanak triókat erre az apparátusra. Az előadók és szerzők közö...tti együttműködés, a művekkel való közös foglalkozás, felkészülés számukra ugyanolyan értékes, mint az ezt megkoronázó koncertek.
Virág Melinda 2002-től kezdett tánccal foglalkozni a Budapesti Táncművészeti Szakközépiskolában, majd 2005-2006-ban a nagy energiával induló MU Terminál Ösztöndíjprogram, ezt követően az újjászületett Közép-Európai Táncszínház hívta tagjai közé. Rendszeresen dolgozik hazai koreográfusokkal: 2008 óta Gergye Krisztián társulatának állandó vendégművésze, valamint az Artus - Goda Gábor társulatának tagja. Készített saját szólót, duettet és koreografált a Közép-Európa Táncszínház számára is. Első önálló koreográfiáját, az 'Altera Pars' című duettet, 2008-ban Lábán Rudolf-díjra jelölte s az év 10 legjelentősebb kortárs táncelőadása közé választotta a kuratórium. 2007-ben a XIII. Szegedi Alternatív Színházi Szemlén a „legjobb előadó” díjat kapta a 'T.E.S.T' és a 'Forte piano' című darabban nyújtott alakításáért. 2010/11-ben a Fülöp Viktor Táncművészeti Ösztöndíj - alkotói támogatás - nyertese.
Noé és családja volt a Vízözön egyedüli emberi túlélője. Fiai, az új világ felépítői nem kaptak útmutatást az Úrtól. A lerombolt világ romjain, a megfeneklett bárka roncsait elhagyva meg kellett fejteni örökségüket. Három férfi lehetséges konstellációi a Vízözön utáni kiszáradt, víz nélküli világban. A fiatal hazai zeneszerzők műveire koreografált előadás a zenében rejlő gazdag vizuális világot bontja ki, kelti életre.
A Változó változatlan című zongoradarabot tavalyi, doktori koncertemre írtam. A kétrétegű zenei anyag egyik rétege a hangzó tér közepén helyezkedik el, a 12-hangos reihén végigvezetett ostinato-szerű másik réteg kettébontva, egymás tükörfordításaiként, az alsó és felső regiszterben. (Zombola Péter)
Longitude című művemet 2004 augusztusában írtam csellóra és zongorára, a semmeringi zeneszerzés kurzuson, melynek zárókoncertjén hangzott el először. Azon a nyáron számtalan új művet volt szerencsém megismerni, ezáltal sok, számomra addig ismeretlen zenei világ nyílt meg előttem. Ezen hatások szellemében született a két, független zenei síkon haladó szólam története, melyet a cselló és a zongora szólaltat meg. (Matkó Tamás)
Institutio No. 9 című darabom Kiss Péter megrendelésére készült 2010-ben, előadói apparátusa cselló, kürt és zongora. Négyféle ritmusérték különböző permutációi és négyhangos, kétszer ismétlődő akkordok felbontása adja a mű keretét. Minden akkord kétszer szerepel, aztán egy hang változik benne. A végén kóda lazítja fel az addigi szigorú szerkesztésmódot. Az Etűd című darab nem egy autonóm alkotás, hanem alkalmazott zene, melyet kifejezetten e produkcióhoz írtam. A koreográfia szempontjából hasonló karakterűnek tűnő művek kontrasztjaként gyors tempójú, első hallásra átlátható és felfogható egyszerű zenei anyag. (Zombola Péter)
A Kiss Péternek ajánlott trió 2010 decemberében íródott a mexikói La Pazban, a városi színház melletti kisállat-kereskedésben. A cím is a komponálás helyszínére utal, hiszen ez az első külföldön megírt darabom. A mű zenei alapját két különböző hangrendszer képzi, melyeknek a hangjai egyenként, folyamatosan cserélődnek ki a darab előrehaladtával. Az „E” az egyetlen közös hang, amely az alaphang is egyben. Az első hangrendszer hangjait világosan megmutatja a cselló szólamban elinduló monoton osztinátó, melyre később rásimul a kürt első expresszív dallama a második hangrendszer hangjaival. A zongora mind karakterben mind hangrendszerben a két másik hangszer között mozog, míg a darab közepére a hangok és a karakterek teljesen összekeverednek a hangszerek között. (Zarándy Ákos)
Rendező: Filharmónia Budapest Nonprofit Kft.
Parkolási információk
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy abban az esetben, amikor a Müpa mélygarázsa és kültéri parkolója teljes kapacitással működik, érkezéskor megnövekedett várakozási idővel érdemes kalkulálni. Ezt elkerülendő, azt javasoljuk kedves közönségünknek, induljanak el hozzánk időben, hogy gyorsan és zökkenőmentesen találhassák meg a legideálisabb parkolóhelyet és kényelmesen érkezhessenek meg előadásainkra. A Müpa mélygarázsában a sorompókat rendszámfelismerő automatika nyitja. A parkolás ingyenes azon vendégeink számára, akik egy aznapi fizetős előadásra belépőjeggyel rendelkeznek. A Müpa parkolási rendjének részletes leírása elérhető itt.
Biztonságos jegyvásárlás
Felhívjuk kedves Látogatóink figyelmét, hogy a Müpa kizárólag a saját weboldalán és hivatalos jegypénztáraiban megváltott jegyekre tud garanciát vállalni. A kellemetlenségek elkerülése érdekében javasoljuk, hogy előadásainkra, koncertjeinkre a jövőben is a mupa.hu weboldalon keresztül, valamint az Interticket (jegy.hu) országos hálózatában vagy a jegypénztárainkban váltsa meg jegyét.