Gyakran ismételt kérdések és tudnivalók a jegyvisszaváltásról (2020/2021)


A járványhelyzetre való tekintettel nem kívánok a Müpába látogatni. Visszaválthatom a jegyem / bérletem?
Igen. Az alábbi online felületeken adhatja le visszaváltási igényét (bérlet esetében a bérletbe tartozó egyes előadások belépőjét válthatja vissza):

JEGYVISSZAVÁLTÁS      BÉRLETVISSZAVÁLTÁS


Nem találom az online űrlapon az előadást, amire jegyet vásároltam. Miért?
Ennek oka az lehet, hogy nem a Müpa saját szervezésű előadására vásárolt jegyet szeretne visszaváltani. Regisztrációs felületünkön ugyanis kizárólag a Müpa saját produkcióinak jegyeit rögzítheti. A befogadott, tehát nem saját szervezésű előadások jegyvisszaváltásának módjáról, kérjük, az előadás szervezőjénél érdeklődjön. Amennyiben nem tudja, ki a szervező, tájékozódjon honlapunkon: a program aloldalának alján találja meg az esemény rendezőjét. Ha esetleg a Müpa saját szervezésű előadását nem találja a visszaváltási oldal legördülő menüjében, annak oka az lehet, hogy még nem töltöttük fel az adott hónap előadásait. Ezeket fokozatosan frissítjük, kérjük, figyelje oldalunkat!


A bérletek visszaváltására / bérlethányad visszaigénylésére is van lehetőség?
Teljes bérlet visszaváltására nincs lehetőség, ha azonban valamelyik bérletes előadás elmarad, illetve esetleg saját döntése vagy egészségi állapota miatt nem kíván a Müpába látogatni, lehetősége van a bérletes előadás jegyének visszaváltására. Kifejezetten erre a célra létrehoztunk egy online felületet, hogy megkönnyítsük a folyamatot bérletes vásárlóink számára. Ezt ide kattintva találja meg. Az októbert követő előadások fokozatosan, az adott produkcióra való jegyértékesítés megnyitásával párhuzamosan kerülnek majd fel a rendszerbe. 


Mi a teendő, ha a 2020/21-es évadra vásárolt bérletemből elmarad egy előadás?
Ebben az esetben a fent említett módon kérheti a bérlethányad visszautalását. A bérletében szereplő elmaradó előadás árát az erre a célra készült online űrlap kitöltésével igényelheti vissza, legkésőbb az előadástól számított 30 napon belül. 


Hol tudom megnézni, hogy mennyi a bérletemben szereplő előadás jegyének visszatérítendő ára?
Mivel minden előadásunk más árkategóriába esik, a könnyebb tájékozódás érdekében most is elkészítettük az egy előadásra eső összegeket tartalmazó táblázatunkat: ebben megtalálja a megtartott produkciókra szóló kedvezményes jegyek árát, illetve a visszatérítés összegét. A táblázat megtekintéséhez kattintson ide!


A 2020/2021-es évadra vásároltam bérletet, aminek egyik jegyét visszaváltanám, de csak voucherem van, még nem váltottam át bérletkártyára. Ilyenkor mi a teendő?
Ebben az esetben – de kizárólag akkor, ha még nem vette át a bérletet – a bérletkód helyett a voucher kódját szükséges megadnia az adatlap erre vonatkozó pontján.


Van esély arra, hogy egy lemondott koncert a későbbiekben meg lesz tartva? Mert akkor nem szeretném visszaváltani a jegyem.
A Müpa mindent megtesz azért, hogy minél több elmaradt produkció megvalósulhasson a későbbiekben, de ez a nemzetközi egészségügyi helyzettől és a művészek jövő évi programjától is függ. Azt javasoljuk, hogy váltsa vissza jegyeit. A következő esetekben a korábban megváltott jegyek automatikusan érvényesek lesznek az alábbi előadások új időpontjaira
- Schumann: Genovéva – november 16. helyett 2021. május 24.

Ha mégis úgy döntene, hogy a fenti előadásokra szóló jegyét szeretné visszaváltani, erre az előadás napjáig van lehetősége.


Bankkártyaszámot vagy bankszámlaszámot kell megadni?
A jegy árának visszautalásához mindenképpen egy bankszámlaszámra van szükség. Eddigi tapasztalataink szerint a legtöbb téves rögzítés a bankszámlaszám megadásánál történik: vásárlóink ugyanis sok esetben tévesen a kártyán olvasható bankkártyaszámot adják meg bankszámlaszám helyett. Felhívjuk figyelmét, hogy a bankjánál vezetett folyószámlája számlaszámát kell megadnia, webszámlára vagy alszámlára nem tudunk utalni.


Külföldi banknál vezetett számlára is vissza tudják utalni a jegy árát?
Kérjük, amennyiben rendelkezik magyar pénzintézetnél nyitott és vezetett bankszámlával, annak számlaszámát adja meg felületünkön. Ha kizárólag külföldi bankszámlaszám áll rendelkezésére, kérjük, regisztráljon ezen a linken. Bármilyen egyéb felmerülő kérdés esetén, kérjük, lépjen kapcsolatba kollégáinkkal a jegypenztar@mupa.hu e-mail-címen.


Még nem kaptam meg az összeget. Mikor várható az utalás?
Az adatok feldolgozása a beérkezés sorrendjében történik. Ha valaki két vagy több időpontban regisztrál, akkor két vagy több tranzakcióban utaljuk vissza az összeget. Az adatfeldolgozás, a belépők és a bérletes jegyek visszaváltása, valamint a visszatérítés hosszabb időt vesz igénybe, ezért szíves türelmét kérjük. Kérjük, csak abban az esetben jelezze számunkra, hogy nem kapta meg a kompenzációt, ha 90 nappal a regisztrációt követően sincs a teljes összeg a számláján. Megértését és türelmét köszönjük!
 

Ha a bérletvisszaváltási felületen regisztráltam a bérletkódomat, hogy a bérlet egyik előadásának árát visszaigényeljem, hogyan tudom a bérlet további előadásait megnézni, mi a visszaváltás menete?
Ez egy kicsit hosszadalmasabb folyamat, ami több időt vesz igénybe. 
Az egyes bérletek visszaváltási módja típusonként eltérő, ezért kérjük, mindig olvassa el figyelmesen a visszaváltást követően érkezett e-mailünket! A regisztráció során megadott e-mail-címére küldött levelünkben tájékoztatjuk ugyanis majd arról, hogy a bérlet még soron következő előadásait milyen módon – korábbi bérletével vagy a megküldött jegyekkel – tudja látogatni:
- A visszaváltással bérlete és bérletkódja érvényét veszti, ezt követően az Önnek e-mailben megküldött jegyekkel (E-ticket) tudja látogatni bérlete soron következő előadásait. Emellett a teljes bérletre vonatkozó sztornószámlát és a kiállított jegyekhez tartozó új számlákat is e-mailben juttatjuk el.
vagy 
- A visszaváltást követően korábban megváltott bérlete automatikusan érvényes marad a bérlet soron következő előadásaira, a visszaváltásra regisztrált előadásra azonban érvényét veszti. A visszatérítésre váró bérlethányad összegéről helyesbítő számlát küldünk, az elmaradt előadás értékét pedig visszautaljuk a megadott bankszámlaszámra.


Legkésőbb meddig válthatom vissza a jegyemet?
A Müpa saját szervezésű rendezvényének elmaradása esetén a megváltott jegyek az elmaradó előadás időpontjától számított 30 napos határidőn belül válthatóak vissza ezen az oldalon.

Amennyiben a jeggyel / bérlettel rendelkező néző influenzaszerű betegség vagy vírusfertőzés gyanúja miatt nem tud részt venni az eseményen, vagy a járványhelyzetre való tekintettel saját döntése alapján nem kíván a Müpába látogatni, és belépőjét nincs módja másra átruházni, a látogató a járvány ideje alatt átmenetileg az előadás napjáig visszaválthatja jegyét online felületünkön.


Az e-mail-címemre érkezett helyesbítő számlán feltüntetett határidőre nem érkezett meg az összeg a bankszámlámra. Miért?
A helyesbítő számlán feltüntetett teljesítési és fizetési határidő eltér az összeg utalásának napjától, a pénzügyi feldolgozás ugyanis az elmaradó előadásokból adódó visszatérítések megnövekedett száma miatt hosszabb időt vesz igénybe. A teljesítés dátuma csupán a jegy- és bérletvisszaváltás dátuma, az utalás csak később, a csoportos átutalási megbízások előkészítése után tud megtörténni. Megértését és türelmét köszönjük!


Honnan tudom, hogy sikeres volt a regisztrációm?
A regisztrációs felület kitöltését követően, kérjük, kattintson az „Elküld” gombra. A beküldés sikerességét ekkor egy felugró ablakban jelezzük, Önnek további teendője nincs, visszaigazoló e-mail nem érkezik. 


A jegyvásárláskor felmerült kezelési költséget / kényelmi díjat is visszautalják?
Nem. A kényelmi díj, illetve a kezelési költség a viszonteladói partnereink rendszerének használatából adódik, amelyért cserébe a jegyvásárlási szolgáltatásukat biztosítják. Így ezek a díjak nem a jegyár részei, visszatérítésükre sajnos nincs lehetőségünk. Kérjük, a regisztrációs felületen csak a jegy árát rögzítse!