Gyakran Ismételt Kérdések

Elfelejtettem a honlapra való belépéshez szükséges jelszavam. Mit tegyek?
Az oldalon a bejelentkezési ablakban kattintson az „Elfelejtettem a jelszavam” linkre, és adja meg email címét, amit a regisztrációkor megadott. Ezt követően egy automatikus levelet küldünk Önnek, amelyben a megadott linkre kattintva új jelszó beállítására lesz lehetősége.

Milyen böngésző ajánlott az oldal használatához?
A tökéletes élmény elérése érdekében ajánlott a Chrome, Firefox, Internet Explorer vagy Safari böngésző legfrissebb verziójának futtatására alkalmas számítógép. A multimédia tartalmak megtekintéséhez telepített Flash bővítmény szükséges. Mobilon és tableten Android 4.0.4, iOS 7, Windows Phone 8.0 vagy ezeknél újabb verzió futtatására alkalmas eszköz ajánlott.

Milyen eszközökön javasolt az élő közvetítések megtekintése?
A webcast közvetítések megtekintéséhez minimum 5 Mbit/s (~625kb/s) internetes sávszélesség ajánlott. A számítógép ajánlott minimális konfigurációja Intel Pentium 4, amely legalább 1024 MB RAM+-szal és 350 MB szabad hellyel rendelkezik a merevlemezen. A Müpa Live Webcast megtekintése Internet Explorer 8.0+, - Firefox FF 17+, Safari 5.0+, Opera 11.0+, Chrome 11.0+ böngészőkkel lehetséges, a HTML5-öt nem támogató böngészőknél Flash Player telepítése szükséges.

Családi és ifjúsági programok esetében mikor kell a gyermekeknek és mikor a szülőknek is jegyet vásárolni?
A családi és ifjúsági programok oldalán a jegyár mellett arról is tájékoztatjuk a látogatókat, hogy a család mely tagjának szükséges jegyet vásárolni. A jegyvásárlás módja az alábbiak szerint alakul:

Programtípusok Kinek vásároljak jegyet? Korosztályi ajánlás
Babakoncert felnőttenként 0-3 év
Évadzáró-karácsonyi ringatók       felnőttenként 0-3 év
Ringató családi jegy (anyukánként) 0-3 év
Tesz-vesz muzsika családi jegy (anyukánként) 1,5-3 év
Altatok gyermekenként 0-3 év
Minimatiné mindenki, aki belép a terembe       3-8 év
Zenebona gyermekenként 5-8 év
Hang-szer-szám mindenki, aki belép a terembe 8-12 év
Mus-e gyermekenként 8-12 év
Hetedhét táncház a belépés díjtalan 5-12 év
Matinékoncertek mindenki, aki belép a terembe 10-14 év
Operamatiné mindenki, aki belép a terembe 10-14 év
Cifra Palota a belépés díjtalan 0-12 év


Ülhet-e a gyermek az előadáson a szülő ölében?
Nem, a szülő ölében nem ülhet gyermek. Felnőtteknek szóló előadásaink látogatását kisiskolás (6 éves) kor alatt nem javasoljuk. Amennyiben a kisgyermek részt vesz az előadáson, számára is jegyet kell váltani. A kifejezetten gyermekeknek szóló rendezvényeknél is kérjük, vegyék figyelembe a korosztályi ajánlásokat. Az előadást zavaró gyermekeket kísérőikkel együtt megkérjük, hogy hagyják el a termet.

Hogyan kaphatok értesítést az élő közvetítésekről?
A Müpa honlapjának Média menüpontjában a Müpa Live Webcast oldalon lehetséges az értesítőre feliratkozni, és a koncert kezdete előtt 1 órával értesítjük emailben.

Hogyan tudom elmenteni Google-naptáramba az előadást, amire jegyet vásároltam?
Az előadás oldalán, a jobb felső sarokban található „ELMENTEM A NAPTÁRAMBA” gombra kattintva.

Vásárlással kapcsolatos információinkról a Vásárlási információk menüpontban olvashat.
 

Mit tegyek, ha az általam kiválasztott programnál a mupa.hu–n nem találom a jegyvásárlás gombot?
Amennyiben adott programnál nem található jegyvásárlás gomb, akkor arra az előadásra vagy már nem kapható jegy, vagy a jegyértékesítés nem kezdődött még meg. Amennyiben az előadásra minden jegy elkelt, a jegyvásárlás helyén tájékoztatjuk erről a látogatókat.

Mit tegyek, ha lejár a kosár ideje
Az első jegy kosárba tétele után 20 perce van arra, hogy kifizesse a kosárba tett jegyeket. Ezt a 20 perces kosáridőt egy alkalommal, 10 perccel meghosszabbíthatja, ha a képernyőn felugró ablakban a Vissza az oldalra gombra kattint. Miután a kosáridő letelt, a jegyek felszabadulnak, és azok ismét megvásárolhatóvá válnak a honlapon bárki számára.

Mi tegyek, ha a bankkártya adatainak beírását követően hibaüzenet érkezik?
Ellenőrizze, hogy a megfelelő számokat a megfelelő rovatokba írta-e be (gyakran ad okot elírásra, hogy bizonyos kártyákon a lejárati év és hónap fordított sorrendben szerepel).

Bankkártyámnak nincs háromjegyű ellenőrző kódja. Mi a teendő?
Ez nem probléma, ha a bankkártya többi adatát helyesen adta meg, a fizetési tranzakció lezajlik.

Tudok-e a mupa.hu-n SZÉP-kártyával fizetni?
Honlapunkon keresztül lehetősége van OTP SZÉP kártyával fizetni. A kívánt belépőjegy, bérlet kiválasztása, valamint a vásárláshoz szükséges adatok megadása után eldöntheti, hogy bankkártyával vagy OTP SZÉP kártyával kíván fizetni.
Személyes vásárlásnál jegypénztárainkban természetesen elfogadunk minden típusú SZÉP kártyát.

Jegyvásárláskor mely utalványokat használhatok fel?
A Müpa saját jegypénztáraiban a Müpa saját rendezésű előadásaira szóló jegyeit és bérleteit Edenred Ticket Culture & Sport- és Top Prémium ajándékutalvány, Sodexo Kultúra-, Bónusz és Ajándékutalvány, Kultúra- és Ajándék Erzsébet-utalvány, Müpa ajándékutalvány ellenében, valamint (minden típusú) SZÉP-kártya szabadidő keretének terhére is megvásárolhatja.
A Müpa saját jegypénztáraiban más koncertszervezők által rendezett előadásokra szóló jegyét Edenred Ticket Culture & Sport ajándékutalvány, illetve Sodexo Kultúrautalvány ellenében vásárolhatja meg.
A honlapon minden előadás oldalán megtalálható az adott eseményre beváltható utalványok listája.

Mit tegyek, ha az előadásra szóló jegyemet e-ticket formában kaptam meg?
Az online vásárlást követően emailben, csatolmányként küldjük el Önnek vásárolt jegyét. Az e-ticket egy teljes értékű elektronikus jegy, amely belépésre jogosít, ezért kérjük, hogy minden megvásárolt jegyhez egyenként nyomtassa ki az elküldött PDF-dokumentumot.
Amennyiben a honlapon regisztrált vásárlóként, bejelentkezve vásárolt, jegyeit – nyomtatható formában – megtalálja Fiókjában, az „Online vásárolt jegyeim” menüpontban is.
A jegyen szereplő vonalkódot a terem bejáratánál elektronikusan ellenőrizzük. 
Bővebben az e-ticketről

Mit tegyek, ha az előadásra szóló jegyemet voucherként kaptam meg?
Az online vásárlást követően emailben, csatolmányként küldjük el Önnek vásárolt jegyét. A voucher a jegyek átvételére jogosít, a terembe való belépésre nem. Jegyeit a helyszínen veheti át, az A/4-es formátumban kinyomtatott visszaigazolás birtokában, nyitva tartási időben bármikor.

Mit tegyek, ha nem érkezett meg a visszaigazolás?
A sikeres online vásárlásról a rendszer emailben értesíti a vásárlót, valamint regisztrált felhasználóink személyes fiókjukban is elérik online megvásárolt jegyeiket. Email fiókjának biztonsági vagy egyéb beállításaitól függően a levél a levélszemétbe vagy Gmail fiók esetén a „Promóciók” fül tartalmába kerülhet. Kérjük, ha a vásárlást követően közvetlenül nem jelenik meg értesítés a bejövő postafiókban, ellenőrizze a fent említett helyeken.
Amennyiben egy órán belül nem kapja meg a visszaigazolást, ne kezdeményezzen újabb vásárlást, hanem hívja a +36 1 555 3300 telefonszámot, vagy küldjön emailt a jegypenztar@mupa.hu címre. A vásárlás sikeres lebonyolítása nem függ a visszaigazolás megküldésétől.

Mit tegyek, ha nyomtatás előtt kitöröltem a visszaigazoló emailt?
Amennyiben regisztrált felhasználónk, és a mupa.hu-ra bejelentkezve vásárolta meg jegyét, a honlapon belépve személyes fiókjából bármikor letöltheti azt. Ha Ön nem regisztrált vásárlónk, írjon a jegyinfo@mupa.hu címre. Azt javasoljuk, hogy azonnal nyomtassa ki a vouchert/e-ticketet.

Mi a teendő, amennyiben elveszítettem a kinyomtatott voucheremet/e-ticketemet?
A voucherek és e-ticketek a visszaigazoló emailből újra kinyomtathatóak, továbbá regisztrált felhasználóink személyes fiókjukban is elérik online megvásárolt jegyeiket. Elveszett voucher vagy e-ticket esetén a kinyomtatott dokumentumot először felmutató vendégnek adjuk ki jegyet, illetve engedjük be az előadásra. 

Be kell-e váltanom a voucheremet jegyre? Miért?
Amennyiben vásárlását követően visszaigazoló levele mellékleteként vouchert kapott, mivel az nem jogosít a terembe való belépésre, jegyre kell váltania a kinyomtatott vouchert a Müpa helyszíni jegypénztárában. 

Nem áll módomban kinyomtatni a kapott visszaigazolást. Miként juthatok hozzá a jegyemhez?
Amennyiben vásárlását követően visszaigazoló levele mellékleteként vouchert kapott, a voucher kódjának megadásával vagy telefonon történő bemutatásával is átveheti jegyét a Müpa helyszíni jegypénztárában. E-ticket esetén, mivel ez teljes értékű jegynek számít, a kinyomtatott dokumentumot tudjuk csak elfogadni. 

Szükséges-e kinyomtatnom a vouchert vagy e-ticketet, ha okostelefonon be tudom mutatni?
Az e-ticketet minden esetben szükséges kinyomtatni, mert az azon szereplő vonalkódot ellenőrizzük a terem bejáratánál.
A vouchert nem szükséges kinyomtatni, ha azt telefonján be tudja mutatni a Müpa helyszíni jegypénztárában, ahol a vonalkód leolvasását követően megkapja jegyét.

Honnan tudom megállapítani a Müpa weboldalán, hogy egy előadás Müpa saját szervezésű?
Müpa saját szervezésű programoknál az előadás oldalán az időpont felett, valamint a programnaptárban az előadás fölé húzva az egeret a megjelenő ablakban szerepel, hogy „Müpa saját produkció”. A programnaptárban ezekre az előadásokra szűrni is lehetséges. 

Létezik-e diákjegy?
Igen, diákok a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben és a Fesztivál Színházban rendezett valamennyi nyilvános programra, valamint a Müpamozi vetítéseire a kezdés előtt egy órával – érvényes diákigazolvány felmutatásával – 500 forintért válthatnak személyenként egy darab belépőt az állóhelyekre.
Bővebben a diákjegyről

A Müpa+ hűségprogram működésének részleteiről bővebben az „Így működik a Müpa+ hűségprogram” elnevezésű  tájékoztatónkban olvashat, amely a Hűségprogram menüpontból is elérhető.

Hogyan tudok a Müpa+ hűségprogramba belépni, ha nincs e-mail-címem?
E-mail cím nélkül sajnos nem lehetséges belépni hűségprogramunkba, mert a hűségprogram-tagsághoz tartozó személyes oldal és a saját adatok kezelésének alapja az e-mail-címmel történő belépés a honlapra, és a hűségprogrammal, pontgyűjtéssel kapcsolatos kommunikáció is e-mailben/ hírlevélben történik.

Kötelező-e feliratkozni a hírlevélre?
Igen, a Müpa+ hűségprogramban történő részvételhez az alábbiak szükségesek: név, e-mail cím, lakcím, születési év, telefonszám (lehetőleg mobil), preferált műfajok és jelszó (a honlapra történő belépéshez), valamint feliratkozás a hírlevélre, az adatvédelmi tájékoztató és a Müpa+ hűségprogram Általános részvételi feltételeinek elfogadása.

Hogyan tudok a Müpa+ hűségprogramba belépni, ha nem használom az internetet?
Csatlakozni személyesen, email-cím megadásával és a Belépési nyilatkozat kitöltésével is lehet, de a hűségprogram által nyújtott szolgáltatások egy részének igénybevétele és a saját adatok kezelése a honlapra belépve lehetséges. 

A honlapon regisztráltam a Müpa+ hűségprogramba, de nem érkezett meg az aktiváló e-mail. Mit tegyek?
Előfordulhat, hogy az aktiváló e-mailt az Ön által használt levelezőrendszer a SPAM vagy a Promóciók fiókba sorolta – kérjük, ellenőrizze, hogy itt megtalálja-e. Amennyiben nem, kezdeményezzen e-mailcímével belépést a honlapra, és az ott megjelenő üzenet („A megadott email címet a korábbi regisztrációt követően nem erősítette meg. Belépés előtt meg kell erősítenie azt. A visszaigazoló levél újraküldéséhez kattintson az alábbi linkre”) lehetővé teszi, hogy új aktiváló e-mailt küldjön saját maga számára. Ha ezt követően sem tud belépni, kérjük, jelezze azt az info@mupa.hu címen.

Ha online csatlakoztam, feltétlenül szükséges a Müpa+ kártyát kiváltanom?
A Müpa+ kártya kiváltása nagyon ajánlott, mert a személyes vásárláshoz, a szolgáltató partnereinknél igénybe vehető kedvezmények érvényesítéséhez és a Müpa+ programokra történő belépéshez a kártya felmutatása szükséges.

Honnan tudhatom, hogy melyik előadások után kapok hűségpontokat?
Hűségpontokat a Müpa saját rendezésű előadásaira vásárolt jegyek és bérletek után írunk fel. Honlapunkon minden programismertető oldalon a Jegyvásárlás gomb alatt olvasható erre vonatkozó információ: Erre az előadásra érvényesíthetők a Müpa+ hűségprogram kedvezményei és hűségpontokat is felírunk. 
Amely előadás rendezője nem a Müpa, a Jegyvásárlás gomb alatt ez az információ olvasható: Erre az előadásra a Müpa+ hűségprogram kedvezményei nem érvényesíthetők és hűségpontokat sem írunk fel.
Háromhavi műsorkalauzunkban a Müpa saját rendezésű előadásoknál a rendező neve mellett szerepel az alábbi mondat: Az előadásra a Müpa+ hűségprogram kedvezményei érvényesíthetők.

Nem Müpa saját rendezésű előadások után is jár hűségpont?
Csak a Müpa saját rendezésű előadásai után írunk fel hűségpontokat.

Hány darab jegyre jár a Müpa+ kedvezmény?
Az adott szinthez járó árkedvezmény előadásonként 4 db jegyre érvényesíthető.

Nem Müpa saját rendezésű előadásokra is érvényesíthetem a szintemhez járó jegyár-kedvezményt?
A Müpa+ kedvezmények csak a Müpa saját rendezésű előadásaira vásárolt jegyekre érvényesíthetők.

Müpa-bérlet vásárlásakor is érvényesíthetem a Müpa+ hűségprogramban a szintemhez járó kedvezményt?
Nem, a Müpa+ hűségszintek által biztosított kedvezmény a jegyek árából érvényesíthető, mert a bérletek ára eleve magasabb kedvezményt (átlagosan 20%-ot) tartalmaz. 

Müpa-bérlet vásárlásakor kapok hűségpontokat?
Természetesen igen, hiszen a Müpa bérletei saját rendezésű előadásokra szólnak.

Ajándékutalvány vásárlásakor is jár hűségpont?
Igen, a megvásárláskor az ajándékutalvány értéke után is minden elköltött 100 Ft után 1 hűségpontot írunk fel. 

Ajándékutalvány-vásárláskor is érvényesíthetem a Müpa+ kedvezményt?
Nem, az ajándékutalványok árából nem tudunk kedvezményt adni, de az összeg után járó hűségpontokat felírjuk.

Ha Müpa+ hűségprogram-tagként vásárolok, mikor történik meg a pontfelírás és a szintlépés?
Online vásárlás esetén a megszerzett pontok száma már a kosárban látható. A pontok felírásáról, az elért pontegyenlegről illetve a szintlépésről a résztvevők legkésőbb 24 órán belül emailben kapnak értesítést. Az új szint kedvezményeit és szolgáltatásait az emailben kapott értesítést követően vehetik igénybe.
Személyes vásárláskor a pontok néhány percen belül (de legkésőbb 24 órán belül) íródnak jóvá és legkésőbb 24 órán belül megérkezik az emailes értesítés is, amely az új egyenleget tartalmazza.
Aktuális Müpa+ státusza bármikor ellenőrizhető a honlapra belépve a Hűségprogram menüpontban.

Meg lehet-e vásárolni kívánság szerint a Müpa+ hűségprogram bármely kedvezményszintjét?
Nem, az egymást követő hűségszinteket csak az összegyűjtött hűségpontok automatikus beváltásával lehet elérni.

Maradhatok-e a számomra megfelelőnek tartott kedvezményszinten annak ellenére, hogy pontjaim elegendőek a következő szint megvásárlásához?
Nem, a szintlépés a következő szint ponthatárának elérésekor automatikusan történik, ahogyan az egy év elteltével történő szintváltás is. 

Ezüst, Arany vagy Platina szintű hűségprogram-tag vagyok. Mi történik a pontjaimmal, ha egy hűségszinten eltöltöttem egy teljes évet? 
A szint lejáratának napján a rendelkezésre álló hűségpontjaiból „megvásárolható” legmagasabb szintre kerül a következő évre. Ennek a szintnek a pontértéke az egyenlegéből beváltásra kerül, a maradék pontjaihoz pedig gyűjtheti a továbbiakat. 
Hűségszintjének érvényessége és aktuális pontegyenlege, valamint a következő szint megszerzéséhez szükséges pontok száma a honlapra belépve a Hűségprogram menüpontban bármikor ellenőrizhető. Ugyanitt található Pontnaplójában a vásárlásai után felírt illetve a szintlépésre felhasznált (levont) pontjait is áttekintheti időrendben.

Alapszintű Müpa+ hűségprogram-tag vagyok. Ha több éven át nem gyűjtök pontokat, vagy nem érem el az Ezüst szintet, megszűnik a tagságom?
Nem. A hűségprogram-tagság csak a résztvevő kilépésével, esetleg a hűségprogram szolgáltatásaival történő visszaélés miatti kizárással szűnhet meg. 

Hol találom meg a szintemhez tartozó Müpa+ programokat és hogyan regisztrálhatok azokra?
A honlapra belépve a Hűségprogram menüpontban, az oldal alján szerepelnek az aktuális szinthez tartozó, kizárólag a Müpa+tagoknak szervezett exkluzív események, amelyekről Müpa+ hírlevélben is küldünk értesítést. Az esemény Bővebben gombjára kattintva a program-oldalon jelenik meg a regisztrációs mező, ahol kiválasztható a résztvevők száma (1 vagy 2 fő). 

Arany vagy Platina szintet elért hűségprogram-tag vagyok. Hogyan tudok várólistára feliratkozni?
A honlapra belépve a várólistára jogosult hűségprogram-tagok számára minden teltházas koncert oldalán a Jegyvásárlás gomb helyén a következő információ és „Feliratkozás várólistára” gomb áll: 
Erre az előadásra minden jegy elkelt.
Arany vagy Platina szintű ügyfélként lehetősége van jegy-várólistára feliratkozni, így jegyek felszabadulása esetén értesítjük Önt.

Mi a teendő a kártyám elvesztése esetén? Elvesznek a pontjaim is?
Müpa+ kártya elvesztése esetén haladéktalanul értesíteni kell a Müpát (info@mupa.hu, +36 1 555 3001), ezt követően a régi kártya letiltásra kerül, és a következő személyes látogatáskor új kártyát adunk ki. Ebben az esetben személyesen kell igazolnia magát a belépéskor megadott adatok alapján. Ezt követően pontjai átkerülnek az új kártyára, 

Mi történik, ha a honlapon a Kilépés a hűségprogramból gombra kattintva kilépek a Müpa+ hűségprogramból?
Aki a honlapon a „Kilépek a hűségprogramból” gombra kattint, és az ott olvasható figyelmeztetés („Tájékoztatjuk, hogy kilépésével Ön elveszti jelenlegi hűségszintjét és valamennyi eddigi pontját”) ellenére a kilépést választja, megszünteti hűségprogram-tagságát, elveszti hűségpontjait és a megszerzett szintjét a hozzá tartozó kedvezményekkel, valamint Müpa+ kártyája is érvényét veszti. A Müpa+ hűségprogramba ezt követően új tagként regisztrálhat, és a pontgyűjtés is elölről kezdődik.

Hol tájékozódhatok a Hűségprogram szolgáltatásai igénybevételének részleteiről?
A honlapra belépve a Hűségprogram menüpontban az „Így működik a Müpa+ hűségprogram” linkre kattintva olvashat részletes útmutatót az egyes kedvezmények és szolgáltatások igénybevételének gyakorlatáról.

Szeretnék saját magamnak fotókat készíteni a Müpáról, milyen módon tehetem ezt meg?
A Müpa közönségforgalmi területein lehetséges az épületfotók készítése, amennyiben nem professzionális felhasználás céljából készülnek, valamint a fotózás rövid ideig tart, és sem a rendezvényeket, sem a közönségforgalmat nem zavarja. Kivételt képeznek ez alól azok az esetek, amikor az épület csupán háttérként jelenne meg az intézménytől független, más tematikájú és más célra szánt felvételeken, amelyekre nem áll módunkban engedélyt biztosítani. Ebbe a körbe tartozik többek között – de nem kizárólag – a családi és esküvői fotózás, a modell- és divatfotózás, valamint a portréfotózás is.

Esküvői képeket, családi portrékat vagy divatfotókat szeretnék a Müpában készíteni, van-e erre lehetőségem?
Családi és esküvői fotózásra, modell- és divatfotózásra, valamint a portréfotózásra sajnos nem áll módunkban engedélyt adni.

Fotózhatok-e a Müpa körül fekvő közterületen?
A Müpa körül található lépcsők és műtárgyak külső peremétől kezdődő, közterületnek minősülő, térköves területen a fotózást az intézmény nem korlátozza; ezzel kapcsolatban a közterületi fotózásra vonatkozó jogszabályok az irányadók.

Lehetséges-e felvételeket készíteni a Müpa rendezvényein?
Előadásaink alatt a kép- és hangfelvétel készítése nem engedélyezett. A rendezvényeinken a fotózást és forgatást csak a sajtó részére, meghatározott esetekben biztosítjuk.

Kérdések és válaszok


Mely esetben tudom a parkolási kedvezményt igénybe venni?
Ha rendelkezik egy, a behajtás napján érvényes fizetős Müpa előadásra szóló belépőjeggyel. A parkolási kedvezmény az épület zárásáig érvényes, ezt követően normál parkolási óradíjat kell fizetni (250 Ft/óra).

Áfás számlát kérek a kifizetett parkolásomról.
Amennyiben az automatánál fizeti ki parkolását, kérjük, hogy a kapott bizonylatával (blokk) fáradjon el a mélygarázs -1 szintjén található garázskezelői fülkéhez és ott kérje a számlát. Lehetősége van garázskezelőnél is rendezni a parkolási díját és egyben kérheti a számlát is. Parkolásáról számlát csak a fizetés napján a mélygarázs nyitva tartási ideje alatt van módunkban adni. Áfás számlát kizárólag a mélygarázskezelő tud kiállítani vendégeinknek.

Hol tudom érvényesíteni a parkolási kedvezményt?
A parkolási kedvezményt érvényesítheti a behajtás napján érvényes fizetős előadásra szóló belépőjegyével bármelyik mélygarázsban található parkolóautomatánál, valamint a házban található belépőjegy átvételi helyeken.

Hol tudom fizetni a parkolást?
Amennyiben fizetnie szükséges a parkolásért, úgy azt a mélygarázs minden szintjén megtalálható fizetőautomatáknál tudja megtenni. Fizetés készpénzzel lehetséges.

Mikor tudom érvényesíteni a parkolási kedvezményt?
A parkolás díját, a Müpa fizetős előadására szóló belépőjegyével tudja érvényesíteni a behajtást követően bármikor (előadás előtt, a szünetben, vagy előadás után is). Azonban, ha a kedvezményes parkolási időt túllépi (mely az épület tárgynapi zárásának időpontja), akkor a szokásos 250 Ft/óra díjat kell megfizetnie. 

Mikor tudom fizetni a parkolást?
Müpában töltött ittléte végén kell megfizetnie a parkolás díját, mert a díjfizetést követően 15 perc áll rendelkezésére a mélygarázs elhagyására. 

Mikor nem ismeri fel a rendszer a rendszámot?
A Müpa parkoló rendszere a gépjármű elejére, a jármű közepére helyezett tiszta, latin betűs rendszámokat ismeri fel, 97% pontossággal. Ha a rendszám piszkos (pl. havas, saras), nem latin betűvel íródott (pl. cirill, héber, arab), nem a gépjármű közepén van a lökhárítón (pl. jobb, vagy bal oldalt vagy a motorháztőn), vagy nem „hagyományos” rendszám (pl. matricás), akkor a rendszer nem lesz képes felismerni a rendszám karaktereit. Ha a rendszámot nem ismeri fel a rendszer, kérjük húzzon parkolójegyet a behajtáshoz. 

Mi az a „fizetős előadás”?
A Müpa fizetős előadásnak nevezi azon nyilvános, bárki által látogatható előadásait, melyre a Müpa belépőjegyet bocsát ki, illetve ad el. A Ludwig Múzeum fizetős kiállításai nem számítanak Müpa fizetős előadásnak.

Egy belépőjeggyel hány alakommal hajthatok be és ki a mélygarázsból az előadás napján?
Egy belépőjeggyel, amennyiben az egy érvényes, fizetős előadásra szól, az előadás napján egy alkalommal hajthat be és ki a mélygarázsból. 

 

Problémás esetek és megoldások


Előadásra jöttem, a behajtásnál sikeresen érvényesítettem a belépőjegyemet, hisz a sorompó felnyílt, mégsem tudok kihajtani, nem nyílik a sorompó!

Válasz 1: Nem lépte túl a kedvezményes időkeretet? Kedvezményes (ingyenes) parkolás csak az előadás napján az épület zárásáig lehetséges. Utána szokásos óradíjat kell fizetni.
Megoldás 1: Kérjük, álljon félre gépjárművével és fáradjon el a belépőjegyével a mélygarázsban több helyen megtalálható fizetőautomaták egyikéhez. Fizesse ki a kedvezményes parkoláson túli parkolás óradíját az automata útmutatása alapján, ezt követően kihajthat a parkolóból.

Válasz 2: Lehet, hogy a rendszernek problémája van rendszámának felismerésével.
Megoldás 2: Kérjük, nyomja meg az oszlopon lévő INFO gombot és a garázskelező segít a kihajtásban.


Előadásra jöttem, a behajtáskor húztam parkolójegyet és később érvényesítettem az egyik automatájuknál. Most mégsem tudok kihajtani, nem nyílik a sorompó.

Válasz 1: Nem lépte túl a kedvezményes időkeretet? Kedvezményes (ingyenes) parkolás csak az előadás napján az épület zárásáig lehetséges. Utána szokásos óradíjat kell fizetni.
Megoldás 1: Kérjük, álljon félre gépjárművével és fáradjon el a parkolójegyével a mélygarázsban több helyen megtalálható fizetőautomaták egyikéhez. Fizesse ki a kedvezményes parkoláson túli parkolás óradíját az automata útmutatása alapján, ezt követően kihajthat a parkolóból.

Válasz 2: Felismerte a rendszer gépjárműve rendszámát? Ha a parkoló rendszer bármilyen okból nem ismerte fel gépjárműve rendszámát, akkor azt nem nyomtatta rá a parkolójegyre, de ettől függetlenül adott parkolójegyet, amit Ön az érvényes belépőjegyével érvényesíteni tudott.
Megoldás 2: Olvastassa le parkolójegye vagy előadásjegye vonalkódját a kihajtónál lévő vonalkód leolvasóval, ezt követően a rendszer kiengedi.

Válasz 3: Biztos sikeresen érvényesítette a parkolójegyét az automatánál? Minden sikeres érvényesítést az automata a kijelzőn megfelelően jelez, kérjük, várja meg ezt a jelzést.
Megoldás 3: Kérjük, álljon félre gépjárművével és fáradjon el parkolójegyével a mélygarázsban több helyen megtalálható automaták egyikéhez, majd ismét próbálja meg érvényesíteni azt. A sikeres érvényesítést követően a gép jelez, Ön pedig kihajthat a parkolóból.


Előadásra jöttem, de nincs nálam a belépőjegyem. Mit csináljak? 

Válasz: Nyugodtan húzzon parkolójegyet a mélygarázsba való behajtáskor, parkoljon le és vigye magával a parkolójegyét. A jegypénztárban, amikor a jegyét átveszi, a kollégák érvényesíteni fogják a parkolójegyét. Ha a kültéri parkolóban parkolt, akkor szintén parkoljon le, vegye át a jegyét és előadás után, amikor a parkolóból távozni kíván, mutassa azt fel a kollégánknak, aki ezt követően kiengedi.


Próbálok behajtani a mélygarázsba, de nem nyílik a sorompó, pedig a vonalkód leolvasóhoz tartom a kinyomtatott jegyem / mobiltelefonom képernyőjét, melyen látható a belépőjegy vonalkódja.

Válasz 1: Nem mai előadásra szól a jegye. Térítésmentes parkolás csak aznapi fizetős előadásra szóló belépőjeggyel lehetséges.
Megoldás 1: Nyugodtan húzzon parkolójegyet és parkoljon le a mélygarázsba, hisz a parkolás első 15 perce térítésmentes, ami elegendő idő, hogy tisztázza a helyzetet.

Válasz 2: Olvashatatlan a nyomtatott belépőjegy, vagy mobiltelefonja képernyőjéről nem képes a vonalkód leolvasó beolvasni az adatokat.
Megoldás 2: Nyugodtan húzzon parkolójegyet és parkoljon le a mélygarázsba, majd az épület nyitva tartási ideje alatt fáradjon az Infopulthoz, ahol kollégáink segíteni fognak Önnek.

Válasz 3: Nem belépőjeggyel próbálkozik behajtani, hanem voucherrel. A voucher nem jogosít a parkolási kedvezmény igénybe vételére. 
Megoldás 3: Ha voucher-rel érkezett, akkor a voucher belépőjegyre való cseréjekor a jegypénztárban érvényesíteni fogják parkolójegyét. Ezért nyugodtan húzzon parkolójegyet és parkoljon le a mélygarázsba, majd a voucherrel és a parkolójeggyel fáradjon a jegypénztárba, ahol átveheti belépőjegyét és ahol kollégáink érvényesítik Önnek a parkolójegyét.

Válasz 4: A rendszer nem tudja leolvasni gépjárműve rendszámát.
Megoldás 4: Nyugodtan húzzon parkolójegyet és parkoljon le a mélygarázsba és érvényesítse parkolójegyét bármelyik fizetőautomatánál, vagy fáradjon az Infopulthoz, ahol kollégáink segítenek Önnek. Mivel a behajtáskor a rendszámát a parkoló rendszer nem tudta azonosítani, így a kihajtáshoz mindenképp szüksége lesz érvényesített parkolójegyére vagy az előadásjegyére.

Válasz 5: Lehetséges, hogy valaki már felhasználta az Ön által használt belépőjegyet parkolási kedvezmény igénybevételéhez. Egy belépőjegyet csak egyszer lehet felhasználni parkolási kedvezmény igénybevételéhez és a rendszer az első sikeres érvényesítést veszi figyelembe. A felelősség a vendégeinké, hogy belépőjegyei – mellyel nem csak a mélygarázsba jogosultak behajtani, hanem az előadás helyszínének termébe is beléphetnek – ne kerüljenek illetéktelenek kezébe.
Megoldás 5: Kérjük, fáradjon az Infopulthoz, ahol kollégáink segítenek Önnek.


Platina kártyás vendég vagyok és a mai napra foglaltam parkolóhelyet a szokásos módon. Elektronikus visszaigazolást is kaptam, a sorompó mégsem akar nyílni, mit tegyek? 

Válasz: A rendszer nem tudja leolvasni gépjárműve rendszámát.
Megoldás: Nyugodtan húzzon parkolójegyet és parkoljon le a mélygarázsba az Önnek foglalt helyre. Érvényesítse parkolójegyét bármelyik fizetőautomatánál, vagy fáradjon az Infopulthoz, ahol kollégáink segítenek Önnek. Mivel a behajtáskor a rendszámát a parkoló rendszer nem tudta azonosítani, így a kihajtáshoz mindenképp szüksége lesz érvényesített parkolójegyére vagy az előadásjegyére.


Behajtáskor húztam parkolójegyet és próbáltam érvényesíteni az automatánál, de nem sikerült, az automata hibát jelez. Mit tegyek?

Válasz 1: Olvashatatlan a nyomtatott belépőjegy, vagy mobiltelefonja képernyőjéről nem képes a vonalkód leolvasó beolvasni az adatokat.
Megoldás 1: Kérjük, fáradjon az Infopulthoz, ahol kollégáink segíteni fognak Önnek.

Válasz 2: Nem belépőjeggyel próbálkozik érvényesíteni a parkolást, hanem voucherrel. A voucher nem jogosít a parkolási kedvezmény igénybe vételére. 
Megoldás 2: Kérjük, vegye át belépőjegyét a jegypénztárban, ahol segíteni fognak Önnek parkolójegye érvényesítésében.

Válasz 3: Lehetséges, hogy valaki már felhasználta az Ön által használt belépőjegyet parkolási kedvezmény igénybevételéhez. Egy belépőjegyet csak egyszer lehet felhasználni parkolási kedvezmény igénybevételéhez és a rendszer az első sikeres érvényesítést veszi figyelembe. A felelősség a vendégeinké, hogy belépőjegyei – mellyel nem csak a mélygarázsba jogosultak behajtani, hanem az előadás helyszínének termébe is beléphetnek – ne kerüljenek illetéktelenek kezébe.
Megoldás 3: Ez esetben sajnos ki kell fizetnie a parkolást.


Behajtáskor húztam parkolójegyet és próbáltam érvényesíteni az automatánál, de azt jelzi az automata, hogy fizetnem kell. Mit tegyek?

Válasz 1: Nem mai előadásra szól a jegye. Térítésmentes parkolás csak aznapi, a Müpa egyik fizetős előadására szóló belépőjeggyel lehetséges.
Megoldás 1: Kérjük, fizesse ki a parkolást, vagy a behajtást követő 15 percen belül hajtson ki a mélygarázsból.

Válasz 2: Lehet, hogy az Ön által látogatott előadás nem egyike a Müpa aznapi fizetős előadásainak, hanem pl. egy nem nyilvános rendezvény. Ebben az esetben – egyéb tájékoztatás hiányában, melyet a rendezvény szervezőjének kellett adnia és kommunikálnia a vendégei felé – a parkolás fizetős.
Megoldás 2: Kérjük, fizesse ki a parkolást, vagy a behajtást követő 15 percen belül hajtson ki a mélygarázsból.

Válasz 3: Nem lépte túl a kedvezményes időkeretet? Kedvezményes parkolás csak az előadás napján az épület zárásáig lehetséges. Utána szokásos óradíjat kell fizetni.
Megoldás 3: Kérjük, fizesse ki a parkolást.


Elfelejtettem érvényesíteni a parkolójegyemet a belépőjegyemmel, amit viszont már kidobtam.

Válasz: Sajnos ez esetben ki kell fizetnie parkolásának óradíját (250 Ft/óra).


Elfelejtettem érvényesíteni a parkolójegyemet a belépőjegyemmel, ráadásul elvesztettem a parkolójegyet, de a belépőjegyem még megvan. Mit tegyek?

Válasz: Ha az Ön által látogatott előadás egyike a Müpa aznapi fizetős előadásainak, úgy nem kell pótdíjat fizetnie, ha az előadás napján, az épület zárása előtt távozik. Kérjük, fáradjon az Infopulthoz, hogy kollégáink segíthessenek Önnek. Ha az épület már bezárt (tehát az Infopult már nem üzemel) úgy pótdíjat szükséges fizetnie. Kérjük, hívja az +36 1 555 3131-es telefonszámot.


Nem találtam választ a problémámra! 

Válasz: Egyéb probléma esetén kérjük, fáradjon a Müpa Infopultjához, vagy hívja az +36 1 555 3000-es telefonszámon. Amennyiben a ház zárva van, úgy kérjük, hívja az +36 1 555 3131-et.

 

Alapfogalmak


Belépőjegy: A Müpa egyik előadására szóló, az előadás termébe való belépésre jogosító, vonalkóddal és/vagy QR kóddal ellátott, a Müpa jegypénztáraiban átvett, vagy otthon kinyomtatott jegy.

Érvényesítés: Érvényesítésnek nevezzük, ha belépőjegyét használva igénybe veszi a parkolási kedvezményt, és az egyik érvényesítésre való parkolóautomatánál parkolójegyét „kezeli”, azaz érvényesíti.

Fizetős előadás: A Müpa fizetős előadásnak nevezi azon nyilvános, bárki által látogatható előadásait, melyre a Müpa belépőjegyet bocsát ki, illetve ad el.

Parkolóautomata: A mélygarázsban háromféle parkolóautomata található:
•    Az Érvényesítőautomatáknál csak egy aznapi, fizetős előadásra szóló belépőjeggyel lehet a parkolási díjat rendezni. Ilyen automata a mélygarázsban a -3 szinten és a jegyátvételi helyeken kerültek elhelyezésre.
•    Készpénz fizetőautomatáknál rendezheti parkolási díját egy aznapi fizetős előadásra szóló belépőjeggyel és, ha fizetési kötelezettsége keletkezett, fizethet készpénzzel. Ilyen automaták a -1 és -2 szinten találhatók a mélygarázsban.
•    Bankkártyás fizetőautomatáknál érvényesítheti parkolójegyét egy aznapi fizetős előadásra szóló belépőjeggyel és, ha fizetési kötelezettsége keletkezett, akkor fizethet készpénzzel, valamint hamarosan bankkártyával hagyományos módon és Paypass-szal is. Ilyen készülékek a mélygarázs minden szintjén megtalálhatók.

Parkolójegy: Az a nyomtatott dokumentum, amit a Müpa mélygarázsába való behajtáskor a sorompó felnyitása előtt a parkolójegy-kiadó oszlopból kihúzott, hogy a sorompó felnyíljon.

Parkolási kedvezmény: Parkolási kedvezmény az az időszak, amit a Müpa minden fizetős előadásra szóló belépőjegyéhez, az előadás napján biztosít. Ez a kedvezmény az előadás napján érvényes a ház zárásának időpontjáig.

Milyen módon fotózhatok a Müpa rendezvényein a sajtó munkatársaként?
A rendezvényeinken a fotózást a sajtó munkatársai részére biztosítjuk abban az esetben, ha a fellépő művészek ebbe előzetesen beleegyeztek, és megítélésünk szerint fotózás mellett is biztosított a produkció zavartalansága. Amennyiben a rendezvényen a Müpa fotóriporterének lehetősége van képeket készíteni, azokat megjelenés céljából a sajtó rendelkezésére tudjuk bocsátani. Kérjük, ha fotózni szeretne valamely rendezvényünkön, vagy a munkájához képekre lenne szüksége, a sajto@mupa.hu címen jelezze igényét!

Hogyan tudok sajtójegyet igényelni?
Sajtójegyet kizárólag az online felületünkön keresztül, legkésőbb a rendezvény előtti 6. napig lehet igényelni. Amennyiben még nem használta az online felületünket, kérjük, hogy regisztráljon sajtómunkatársként a mupa.hu/hivatalosjegyek oldalon! A rendszerünkbe történő új regisztrációt munkatársaink ellenőrzik és hagyják jóvá, ami néhány munkanapot igénybe vehet. Ezt követően a megküldött belépési adatokkal lehetséges belépni és jegyet igényelni. Felhívjuk figyelmét, hogy fotóriporterek és stábok számára nem biztosítunk nézőtéri helyre szóló jegyeket, ők – korlátozott számban – külön sajtóengedély birtokában dolgozhatnak. Kérjük, amennyiben ilyen területen dolgozik, a sajto@mupa.hu címen jelezze fotózási vagy forgatási szándékát!

Sajtóval kapcsolatos kérdéseimmel kihez fordulhatok?
Sajtómegjelenésekkel, fotózási és forgatási engedéllyel, interjúigénnyel és minden egyéb, sajtóval kapcsolatos kérdésben a Müpa PR-osztálya készséggel áll rendelkezésére a sajto@mupa.hu címen.

Mit kell tennem, ha igénybe kívánom venni az új „Soron kívül” szolgáltatást?
Miután megérkezett a Müpába, kérjük, fáradjon az Átrium büfé „Soron kívül” pultjához, ami a mozgólépcső és a könyvesbolt között található. A pult akkor üzemel, és a szolgáltatást akkor lehet megrendelni, ha a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben az aznapi előadásnak van szünete. Az étlapból válassza ki, mit szeretne fogyasztani az előadás szünetében. Adja le és fizesse ki megrendelését a pultnál. A kapott nyugtán/blokkon részletesen szerepel a rendelés, valamint jól láthatóan egy sorszám. A blokkot mindenképp tegye el, mert később szüksége lesz rá.
A szünetben fáradjon le az Átriumba – ez az a tér a Müpában, ahol a szolgáltatást megvásárolta – és ott látni fogja az asztalokra, könyöklőkre kikészített ételeket, italokat. Mindegyik asztal közepén ott lesz egy színes asztaljelölő kockában egy szám. Keresse meg azt az asztalt, aminek sorszáma megegyezik a nyugtáján lévő sorszámmal. Ajánljuk, hogy a fogyasztás megkezdése előtt ellenőrizze le, hogy minden megrendelt tétel az asztalán van-e. Ha bármi gond adódik, akkor a helyszínen lévő hostess rendelkezésére áll a probléma megoldásában, illetve ő segít Önnek a megfelelő asztal megtalálásában, valamint elkérheti a fizetéskor kapott nyugtát. Kérjük, hogy ez esetben a nyugtát mindig adja át kollégánknak.

Hol találom az Átrium büfét?
Az Átrium büfé az Információs pulttól jobbra, a mozgólépcső alatt található.

Bármelyik büfében igénybe vehetem az előrendelési szolgáltatást?
A „Soron kívül” szolgáltatást kizárólag az Átrium büfé külön e célból működtetett „Soron kívül” pultjában tudja megrendelni és kifizetni.

Kizárólag az előadás kezdete előtt tudok előrendelni vagy egyik szünetről a másikra is van lehetőségem?
A „Soron kívül” szolgáltatást kizárólag a hangversenytermi előadás kezdése előtt lehet megrendelni. A „Soron kívül” pult az előadás kezdetekor bezár.

Különbözik-e az előrendelési szolgáltatás kínálata a többi büfékínálattól?
A „Soron kívül” szolgáltatás kínálata megegyezik a többi büfében kapható kínálattal.

Van-e felára a szolgáltatás igénybevételének?
A „Soron kívül” szolgáltatás igénybevételének nincs felára.

Müpa+ hűségprogram kártyám/tagságom biztosít-e számomra kedvezményt az előrendelés összegéből?
A Müpa+ hűségprogramra nincs kedvezmény a rendelés összegéből.

Kártyával van lehetőségem fizetni az előrendelésem?
A „Soron kívül” szolgáltatást egyelőre kizárólag készpénzben lehet kifizetni.

Az előrendelés igénybevételéhez szükség van a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben lévő előadásra szóló érvényes belépőjegyemre?
A „Soron kívül” szolgáltatás igénybevételéhez nem kell felmutatnia belépőjegyét, azonban a szolgáltatást kizárólag a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben zajló előadások szünetében lehet igénybe venni.

Megválaszthatom, hogy melyik szünetben kérem az előrendelt ételt/italt?
Amennyiben több szünet is van az aznapi hangversenytermi előadáson, akkor megválaszthatja, hogy melyik szünetben kéri rendelése előkészítését. Kérjük, hogy ezt a megrendelés leadásakor jelezze!

Mit kell tennem, ha én az előadás nem első, hanem második/harmadik szünetére szeretnék rendelni?
Amennyiben a „Soron kívül” szolgáltatást nem a hangversenytermi előadás első, hanem második vagy harmadik szünetére szeretné megrendelni, akkor ezt az igényét feltétlenül jelezze a rendeléskor, ha ezt elmulasztja, rendelését az első szünetben készítjük ki fogyasztásra.

Hogyan lesz feltüntetve a nyugtán, hogy melyik szünetre kértem az előrendelésem?
Amennyiben a „Soron kívül” szolgáltatást a második szünetre rendelte, úgy ezt a nyugtán külön sorban lesz feltüntetve. Kérjük, ellenőrizze a nyugta tartalmát a fizetést követően!

Mit kell tennem, ha Fesztivál Színházas előadásra jöttem és mégis előrendeltem, azonban a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben zajló előadás szünetében volt vélhetően ott a rendelésem?
A „Soron kívül” szolgáltatással megrendelt ételeket és italokat a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben zajló előadások szüneteiben készítjük ki. Erre felületeinken és az értékesítéskor is felhívjuk vendégeink figyelmét. Abban az esetben, ha Ön nem a megfelelő időben jön az Átriumba átvenni a megrendelést – bár mindent megteszünk a probléma orvoslására -, nem tudunk garanciát vállalni a szolgáltatásra, illetve a visszafizetésre-

Tudok-e módosítani a korábban leadott rendelésen?
A „Soron kívül” szolgáltatásra leadott rendelésen csak a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben zajló előadás kezdete előtt tud módosítani, ezt követően erre nincsen lehetősége.

Hol kell keresnem az előrendelésem a szünetben?
A megrendelt és kifizetett ételeket és italokat az Átriumban, a könyöklő asztalokon találja. Az Átrium a Vince könyvesbolt előtti terület elnevezése.

Mit tegyek, ha megrendeltem a szolgáltatást, kifizettem, de nem találom/elvesztettem a blokkot/nyugtát?
A vásárlás és fizetést igazoló blokkot/nyugtát mindenképp meg kell őrizni, ugyanis ez az egyetlen bizonylat, amivel igazolni tudja, hogy Öné az előkészített étel, ital. Ha elvesztette a nyugtát, vagy nem találja, akkor a szolgáltatást nem tudja igénybe venni.

Tudok-e utánrendelni, azaz ha a szünetben megéheznék/megszomjaznék, tudok-e rendelést pluszban leadni.
A „Soron kívül” szolgáltatásra csak a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben zajló előadás kezdete előtt lehet rendelést leadni, erre a szünetben nincs lehetőség. Amennyiben az előre rendelt ételek/italok mellett egyebet is szeretne fogyasztani, úgy kérjük, keresse fel az Előcsarnokban található többi közönségforgalmi büfé egyikét.

Ha kávét rendelek, azt frissen kapom, vagy előre lefőzötten?
Ha a „Soron kívül” szolgáltatással kávéterméket rendelt, mi ezt szeretnénk Önnek a lehető legfrissebben felszolgálni, ezért annak megrendelését üres csészével jelezzük. Amint „elfoglalta” az Ön számára előkészített asztalt, kollégánk máris elkészíti a megfelelő kávéterméket.

Ha nem sikerült a szünetben elfogyasztanom az előrendelt ételeket, italokat, ezeket hátrahagyhatom és a következő szünetben elfogyaszthatom?
A „Soron kívül” szolgáltatás során kikészített ételek és italok maradékát a szünet végén eltávolítjuk az asztalról, így az el nem fogyasztott ételeket nem tudjuk későbbre eltenni.

Mit kell tennem, kihez forduljak, ha az előrendelt étel/ital minőségével problémám van?
Ilyen probléma esetén kérjük, fáradjon a „Soron kívül” szolgáltatás pultjánál szolgálatot teljesítő kollégánkhoz, aki segíteni fog. Ez az a pult, ahol a szolgáltatásra megrendelt ételeket, italokat kifizette.

Mi történik, ha valaki megette/megitta az általam előrendelteket, vagy hiányos az előkészítés, esetleg nem találom a rendelésem?
Ilyen probléma esetén kérjük, fáradjon a „Soron kívül” szolgáltatás pultjánál szolgálatot teljesítő kollégánkhoz, aki segíteni fog. Ez az a pult, ahol a szolgáltatásra megrendelt ételeket, italokat kifizette.