Szeretnénk, ha a Müpa közönsége ebben a rendkívüli helyzetben is találkozhatna a világ legkiválóbb művészeivel és legizgalmasabb alkotóival estéről estére - ezúttal a saját otthonában. Éppen ezért tettük mindenki számára elérhetővé médiatárunkat, és ezért döntöttünk úgy, hogy az elkövetkezendő hetekben a jól ismert időpontokban megnyitjuk a Müpa virtuális hangversenytermét és előadótereit, és az elmúlt évek egy-egy felejthetetlen előadását közvetítjük.
Az előadás megtekinthető a honlapunkon, Facebook-oldalunkon és YouTube-csatornánkon.
Magyarország legnagyobb múltú kamarazenekara, amelyet 1963-ban a legendás Sándor Frigyes alapított, a 20. század és napjaink legnagyobb muzsikusaival koncertezett rendszeresen, valamint készített lemezeket - eddig több mint kétszázat. Ezen ...a hangversenyen a Kossuth-díjas Baráti Kristóf muzsikál a zenekarral, az a hegedűművész, akiről a tekintélyes brit szaklap, a Gramophone kritikusa azt írta, hogy ugyanolyan kiegyensúlyozottan játszik, mint Heifetz, ám jobban odafigyel a hangszín és a szenvedélyes hajlítások finomságaira.
Baráti művészi profilját a csillogó virtuozitás és a mély zeneiség ritka kettőssége jellemzi, ezt tükrözi a több különlegességgel kecsegtető műsor is. A fiatal Joseph Haydn C-dúr hegedűversenye mellett, amelyet a zeneszerző az Esterházyak udvari koncertmesterének írt, hallhatunk természetzenéket: Vivaldi három concertóját.
A Hubay-kortárs zeneszerző-hegedűművész Eugène Ysaÿe - akinek ördögi nehézségű szólószonátáit Baráti Kristóf lemezre vette - ezúttal Villon egyik balladájának híres záró sorára utaló ([de hol van] a tavalyi hó) művel képviselteti magát, míg Camille Saint-Saëns tollából a bámulatos virtuozitásáról ismert hegedűs fenomén, Pablo de Sarasate számára komponált és ennek megfelelően bravúros mű szólal meg.
A felvétel a Müpa 2017. január 18-i koncertjén készült.
Rendező: Müpa