egy szünettel
Vezényel:
Közreműködik:
Beethoven
III. Leonora-nyitány, op. 72b
Korngold
Hegedűverseny, op. 35
Beethoven
V. (c-moll, „Sors”) szimfónia, op. 67
A bonni születésű Ludwig van Beethoven (1770–1827) és az Osztrák−Magyar Monarchia cseh földről származó komponistája, Erich Wolfgang Korngold (1897–1957) életútjának egyaránt Bécs jelentette egyik fontos állomását. Ráadásul a két mester nemcsak élvezője volt az ottani kulturális életben rejlő lehetőségeknek, hanem – bár eltérő mértékben – művészetükkel formálták, alakították is mindazt, amit bécsi zenének nevezünk. Beethoven élete végéig Bécsben maradt, a zsidó Korngold azonban a nácizmus növekvő befolyását látva elhagyni kényszerült Ausztriát, és az Egyesült Államokban telepedett le. Ez az addig elsősorban filmzeneszerzőként jeleskedő komponista művészetében is jelentős változást hozott: hagyományos műfajú műveinek meghatározó része, így a Hegedűverseny (1945) is már a II. világháború után keletkezett. A háromtételes versenymű voltaképpen az autonóm és alkalmazott művészet különleges ötvözete, hiszen témáinak döntő hányadát Korngold korábbi filmzenéiből kölcsönözte. A Hegedűversenyt ezúttal Beethoven két csaknem egy időben (1806-ban, illetve 1807-ben) komponált, jól ismert műve, a III. Leonóra-nyitány és az V. („Sors”) szimfónia keretezi.
Rendező: Pannon Filharmonikusok
-
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy abban az esetben, amikor a Müpa mélygarázsa és kültéri parkolója teljes kapacitással működik, érkezéskor megnövekedett várakozási idővel érdemes kalkulálni. Ezt elkerülendő, azt javasoljuk kedves közönségünknek, induljanak el hozzánk időben, hogy gyorsan és zökkenőmentesen találhassák meg a legideálisabb parkolóhelyet és kényelmesen érkezhessenek meg előadásainkra. A Müpa mélygarázsában a sorompókat rendszámfelismerő automatika nyitja. A parkolás ingyenes azon vendégeink számára, akik egy aznapi fizetős előadásra belépőjeggyel rendelkeznek. A Müpa parkolási rendjének részletes leírása elérhető itt.